Fishing Planet – Poradnik dla początkujących

Fishing Planet

Fishing Planet – Poradnik dla początkujących – Nasza ekipa biegając z wędką po łowiskach Fishing Planet spotykała wędkarzy z początkowymi gwiazdkami w rankingu, którzy popełniali podstawowe błędy w sztuce organizacji ekwipunku oraz łowienia. Z tego powodu postanowiliśmy napisać małe kompendium wiedzy z zakresu poruszania się w wirtualnym wędkarskim labiryncie gry Fishing Planet.

Na początek odrobina klawiszologii. Sporo osób w czasie gry pyta się innych: jak włożyć okulary? Gdzie zaświecić latarkę? Którym zmienić przynętę?  Spróbujemy tym najczęstszym pytaniom nowych graczy sprostać.

Jak ktoś gubi się w tym gąszczu klawiszy, do pomocy w trakcie wejścia na łowisko służy klawisz F1, który otwiera mapę klawiszy funkcyjnych gry. Dla utrwalenia kilka z nich:

  1. Przynęta. (klawisz z)Wyboru dokonujemy pokręcając scrollem naszej myszy. Warto ten klawisz zapamiętać, ponieważ ci co go nie znają najczęściej escapują grę po to by dostać się w ten sposób do ekwipunku, by tam dokonać zamiany przynęty co im pochłania niepotrzebnie czas zabawy.
  2. Wędki. W zależności od posiadanego pokrowca możemy zabrać na łowisko określoną ilość wędzisk, które są przyporządkowane do klawiszy funkcyjnych od 1 do 7. (klawisz 0 to puste ręce, 9 podpórka, 8 strzelanie zanętą z procy) Przez naciśnięcie ich (oczywiście gdy mamy nie zarzuconą wędkę lub leżącą na podpórce) dokonujemy wyboru wędki. Można również w tym celu użyć klawisza Q wraz ze scrollem myszy.
Fishing Planet – Poradnik dla początkujących

 

  1. Stojak na wędki lub podpórka. Kolejnym ważnym klawiszem gry jest 9, który na początku wejścia na łowisko pozwala nam na wyciągnięcie z naszego ekwipunku wcześniej zdobytego stojaka na wędki lub podpórki. Po wciśnięciu dziewiątki naszym oczom ukaże się podświetlony na zielono stojak, który podobnie do poruszania się po łowisku ustawiają klawisze: W przód, D prawo, A lewo, S tył. Po dokonaniu wyboru miejsca akceptujemy położenie Lewym Klawiszem Myszy. Jeśli nam coś nie przypasuje w ustawieniu podpórki, zmieniamy jej położenie najeżdżając na nią zoomem a następnie klikając Prawym Klawiszem Myszy. Warto pamiętać, że w trakcie brania łatwiej nam jest zacinać wędką leżącą na stojaku poprzez wciśnięcie jej numeru w ekwipunku niż najeżdżając zoomem i PPM. Dzięki stojakowi jedynie w grze można łowić aż na 5 wędek jednocześnie oraz łączonymi metodami na przykład: żywiec wraz ze spinningiem, co by na naturalnym łowisku nie spodobało się działaczom oraz strażnikom PZW. Wędki na stojak warto w ekwipunku ustawiać od 1 do 4 co nam ułatwi zacinanie ryb.  Przykładowo w trakcie brania na wędce nr 3, którą umieściliśmy na stojaku w 2 pozycji wystarczy użyć wspólnie klawiszy SHIFT-2 (SHIFT z numerem slotu na stojaku pozwala nam podnieść lub położyć wędkę bez układania  kolejności według numeru wędki w pokrowcu tak jak w przypadku samych cyfr od 1do 4.)
  2. Latarka. Gdy łowimy w warunkach nocnych warto pamiętać o przycisku F, który to zaświeca lub gasi latarkę czołową na łowisku.
  3. Okulary. Niestety okulary są jedynie dostępne za monety, wersja najprostsza  ok. 100. Uruchamia je przycisk G. Pytanie czy warto je mieć? Zawsze po włożeniu ich poprawia się jakość obrazu gry. Zapobiegają one również białym refleksom słonecznym – gdy łowimy pod słońce. Nie są one niezbędnym wyposażeniem naszego ekwipunku.Fishing Planet - Poradnik dla początkujących
  4. Grunt. Podobnie jak do wyboru przynęty nie musimy wchodzić ESC lub H do Ekwipunku żeby dokonać zmiany gruntu. Po wyciągnięciu z wody wędki, wciskając klawisz P zwiększenie lub O zmniejszenie, regulujemy nasz grunt do odpowiedniego rozmiaru ( oczywiście dla dowcipnisiów piszemy, że nie dotyczy to spinningu oraz nie dajcie się im wrobić na klawisze Alt+F4  – ta kombinacja natychmiast usunie was z gry).
  5. Czas. Bardzo ważny klawisz T, który powinniśmy używać zaraz po wejściu na łowisko (nie wciskamy go gdy jesteśmy w czasie najlepszych brań). Klawisz ten pozwoli nam na przesunięcie czasu w miejsce najlepszych brań. Siedzenie nad wodą w czasie gdy są słabe brania mija się z celem, chyba że ktoś lubi spoglądać na swoje wędki i podziwia okolice stworzonej mapy. Czas za darmo można przewijać raz na godzinę, w innym przypadku płacimy 1 z naszych monet.
Fishing Planet – Poradnik dla początkujących

 

  1. Zarzucanie zestawu. Każdy bez wyjątku szanujący się wędkarz wie, że bez odpowiedniego zarzucenia wędki można zapomnieć o dobrych braniach. W celu zarzucenia zestawu w pierwszej kolejności wciskamy PP Myszy lub klawisz SPACJA. Naszym oczom w poziomym oknie funkcyjnym z prawej strony ekranu ukażą się dwie białe grube linie oraz na tafli wody zaznaczony okręgiem podświetlanym na biało punkt zarzutu zestawu (jeśli ich nie widzimy to należy pionowo poruszyć myszą). Po wybraniu odpowiedniego miejsca ponownie klikamy PPM, a następnie po najechaniu między nasze kreski siły wyrzutu zestawu klikamy LPM a nasz zestaw ląduje tam gdzie chcemy. Warto tutaj wspomnieć o markerze na żyłce, który jest uruchamiany i kasowany przyciskiem C. Używamy go w trakcie łowienia gdy zauważymy, że na odpowiedniej odległości mamy dobre brania i warto kolejny raz tam zarzucić nasz zestaw. Użycie C jest możliwe jedynie po zarzuceniu wędki. F11 zmienia nam tryb zarzucania. Bardzo przydatny klawisz przy łowieniu teleskopem.Fishing Planet - Poradnik dla początkujących
  2. Czat. Klawiszami funkcyjnymi czatu gry są: Enter pierwsze wciśnięcie uruchamia czat – po jego użyciu wpisujemy nasz tekst. Kolejne użycie Entera po wpisaniu tekstu zatwierdza naszą wiadomość i wysyła do wyświetlenia na czacie. Klawisz TAB zmniejsza okno funkcyjne czatu po naszej lewej stronie ekranu, które po rozwinięciu skutecznie zaśmieca ekran. Ważna uwaga – jak mamy uruchomiony czat nic innego nie zrobimy na łowisku: nie zatniemy ryby, nie przerzucimy wędki itp. Aby powrócić z czatu do gry wciskamy klawisz ESC jeden raz ponieważ drugie użycie go skieruje nas do trybu mapy z ustawieniami. Przewijanie długiego czatu umożliwiają nam klawisze funkcyjne PageUP, PageDown
  3. Zacięcie i hol ryby. Po zacięciu ryby zwijamy żyłkę LPP natomiast PPM wywołujemy typową wędkarską pompkę, która pozwala nam na skuteczne doholowanie dużej ryby do brzegu. Żeby nie zerwać żyłki, która na początkowych levelach jest wytrzymała jak krawiecka nitka manipulujemy hamulcem wędki:  klawisze funkcyjne + plus zwiększenie oraz minus zmniejszenie. Po prawej stronie ekranu w oknie funkcyjnym w czasie holu pojawią nam się zielone optymalne, żółte dopuszczalne lub czerwone za chwile uszkodzenie zestawu, linie powiadomień holu.
  4. Ekwipunek. Natychmiastowe przejście do naszego ekwipunku wciskamy klawisz H. Pozwoli nam to na poszperanie w naszym plecaku czy torbie oraz na dopieszczenie zestawów w pokrowcu. Jednak żeby to u nas funkcjonowało należy plecak przygotowywać przed wyprawą w domu. W innym wypadku gdy zapłacimy za bilet na łowisko kilka tysięcy i nie spakujemy wcześniej do plecaka odpowiednich przykładowo przynęt, to czeka nas w najlepszym razie utrata waluty lub niezłe ciśnienie na łowisku gdy nie będzie co włożyć na hak.
Fishing Planet – Poradnik dla początkujących

Kolejną ważną sprawą jest wielkość spławika, którą możemy zmieniać w trzech wariantach gdy wejdziemy w ustawienia gry ( w planszy informacyjnej: mapa, ekwipunek, sklep itd. Prawa górna strona klikamy zębatkę by wejść w menu ustawienia gry)Fishing Planet - Poradnik dla początkujących

  1. Zdjęcia z trofeum. Zgodnie z utartą wśród naszego społeczeństwa anegdotą: prawdziwego wędkarza można rozpoznać po siniakach na ręce od pokazywania wielkości złowionych przez niego ryb. Dlatego wszystkie chwalipięty mają okazję zrobić do swojego bloga czy albumu  historyczne zdjęcie z największym swoim okazem. Po złowieniu ryby  klikamy klawisz P korygujemy widok zooma do zadawalającego nas a następnie zwalniamy klawisz migawki aparatu print screen – klawiszem F12. I mamy gotowe zdjęcie na naszym koncie Steam, które możemy wyświetlić, przesłać lub udostępnić po wejściu do steama i użyciu skrótu klawiszy Shift jednocześnie z Tabulatorem. Graczom używającym kart graficznych firmy Nvidia do zapisu zdjęć, relacji, filmów proponujemy używać narzędzia wbudowanego w oprogramowaniu GeForce Experience.
  2. Mapa – gdy mamy wolne ręce na łowisku możemy używać mapy wciskając klawisz funkcyjny M, który pozwoli nam zapoznać się z łowiskiem i zaznaczyć markerami miejsca najlepszych brań. Gdy zmarkerujemy łowisko i wrócimy na nie po jakimś czasie, zawsze będziemy łowić nasze UNIKATY. Na mapie kończymy klawiszowy zawrót głowy. Wkrótce zabierzemy się do bardziej przyziemnych tematów lub raczej przywędkowych.
  3. Ratowanie zestawu. Aby uratować zestaw przy nadmiernej wadze ryby lub przy złapaniu zaczepu ratujemy się przecięciem żyłki używając klawisza funkcyjnego klawiatury B, który nas uratuje od niepotrzebnych strat w sprzęcie.

    Gracze FP znający język angielski nie powinni mieć problemu w wyszukiwaniu klawiszy funkcyjnych gry, ponieważ większość z nich to pierwsze litery angielskiego rzeczownika czy czasownika określające konkretną rzecz czy czynność, którą chcemy wziąć czy uruchomić. ( F latarka – flashlight, G okulary – glasses itd.)

Fishing Planet – Poradnik dla początkujących

W następnych częściach naszych podpowiedzi na temat gry wędkarskiej Fishing Planet przeniesiemy Was do strefy finansowej wirtualnej wędkarskiej gry. Podpowiemy Wam,  jak na początkowych levelach zarabiać skutecznie wirtualne srebro na wymarzony sprzęt czy przynętę.

Postaramy się opisywać poszczególne łowiska: na co zwrócić uwagę? Jakie ryby warto łowić? Jakie przynęty zabierać na łowisko? Jakich błędów nie popełniać, bo zbyt drogo kosztują? Jak kupować sprzęt by nie stracić?

Mamy nadzieje, że te Fishingowo Planetowe poradniki ułatwią początkującym graczom poruszanie się po łowiskach wirtualnej gry wędkarskiej Fishing Planet.

Udostępnij artykuł ZPW:
  •  

ZPW - Zachodniopomorski Portal Wędkarski

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

2 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Michał
Michał
8 lipca 2021 19:50

jak zagrac z kolega?